Årsmøte og kurs 2018

Årsmøte
Norsk forening for oral protetikk
6.-9. september 2018
Riga, Latvia

Kan vi lage digitalt fremstilte dekkproteser i keramikk på engstelige pasienter?

Ja, tittelen er helt uforståelig! Det er et sammendrag av titlene til temaene vi skal få høre om. Første foreleser er psykologspesialist Bent Storå. Han arbeider ved Tannhelse-tjenestens kompetansesenter – sør som forsker i et angstprosjekt, og klinisk i TOO-team (Tortur-Overgrep-Odontofobi) ved Vest Agder Fylkeskommunes tannhelsetjeneste. Andre foreleser er Harald Gjengedal som skal fortelle om sine erfaringer med implantat-retinert dekkprotese i underkjeven. Fredagens siste foreleser er Marit Øilo som skal fortelle om sin forskning på brudd i keramer.

På lørdag skal vi få høre Vincent Fehmer fra Sveits. Han er tannteknikeren som pleier å holde kurs sammen med Irena Sailer, men som denne gangen kommer alene for å snakke om både zirkonia og digital arbeidsflyt innen protetisk behandling.

Tidlig på fredag ettermiddag avholder vi generalforsamling. Av programmet kan dere se at det er avsatt litt egentid på fredag ettermiddag, litt mer på lørdag ettermiddag og hele søndag frem til returen.

Vi håper at destinasjon og kursinnhold er interessant og at mange melder seg på. Påmelding gjøres via Egencia. Påmeldingsfristen er tidlig, så nå er det god tid til å pre-blokkere i timeboken!

Kursavgiften på kr. 9750,- er som vanlig til selvkost for NFOP. Den inkluderer kurs, overnatting på Tallink Hotel Riga fra torsdag til søndag samt felles middag fredag og lørdag.

Pga. ulike geografiske utgangspunkter har vi bestemt at dere må bestille og betale flyreise på egenhånd. Vi regner med at de fleste reiser fra Gardermoen torsdag 6. september klokken 14.35 og returnerer med avreise fra Riga søndag 9. september klokken 16.10. Se f.eks. på FINNs sider for ulike tilbydere og alternative reisetider. Å bestille flyreise selv er også et billigere alternativ enn om vi skulle bestilt for hele gruppen.

HER kan du laste ned hele invitasjonen med program slik det ser ut per i dag.

Mer informasjon om påmelding osv. kommer!